diraa punyer bufday!!

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Saturday 28 July 2012

water oo h2o


alhamdullillah.. Allah masih bagi peluang untuk aku meneruskan hidup di atas muka bumi nie..
mudah kan cara kite nak bersyukur kepada Allah.. cume ucapkan Alhamdullillah..
simple,sweet malah Allah bagi pahala kat korang free macam tuhh jerk..

tazkirah sikit sebelum aku merepek  =)

ok!! now and now now now now... ha3
korang pernah denga tak hadis nie??




mafhum dia :dari Abu hurairah radiyallahu'anhu ia berkata : Rasulullah s.a.w bersabda " Janganlah salah seorangpun dari kalian minum sambil berdiri." ( hadis riwayat muslim)


ok!! wahai kawan2 ku yang comel kiut miut sekalian.. cube korang fikir2 kan kenapa dan kenapa Rasullullah melarang umat nyer minum berdiri.. of kosz la ada rahsia & hikmah yang tersembunyi.. now,now and now  da terlalu banyak kajian yang membuktikan bahawa minum berdiri nie sememang nya memberi kesan yang buruk kepada korang.. =)




Dalam sebuah kajian kesihatan akupuntur yang dibuat oleh sekumpulan ahli  akupuntur, membuktikan bahwa air minum yang masuk dengan cara minum sambil duduk lebih baik berbanding minum sambil berdiri. sebab air yang kita minum ketika duduk akan disaring dengan sempurna oleh pos-pos penyaringan yang berada di buah pinggang.
Sebaliknya, jika kita minum air sambil berdiri, air yang kita minum itu masuk terus tanpa disaring lagi kerana pos-pos penyaringan hanya terbuka ketika fizikal badan kita dalam keadaan duduk. 


kan ayu minum duduk macam nie.. yerr  dakk???


kalau korang teruskan sifat2 tidak sopan tuh (minum berdiri laa) pos-pos penyaringan tertutup dan  air akan terus menuju ke pundi-pundi kencing. Ketika air itu terus menuju ke pundi-pundi kencing, lalu terjadilah pemendapan yang mewujudkan kristal, seterusnya  menyebabkan penyakit batu karang yang boleh merosakkan sistem buah pinggang. 


dialisis 3 kali seminggu????
ohh my english!!!!!

cer korang bayangkan jika ia berterusan, buah pinggang rosak dan korang perlu menjalani dialisis tiga kali seminggu yang begitu memeritkan, menyusahkan dan memerlukan kos yang tinggi.

ha3.. baby kat atas tuh bukan hiperbola yer.. dia memg btol2 tengah terkejut tuh.. =)ok,sampai sini saje untuk entry kali nie tau.. wasalam







No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...