diraa punyer bufday!!

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Wednesday 3 October 2012

di sini bermula...


ok !! lame dah tak update blog disebabkan tahap kemalasan yang sangat maksimum...!! ok.. take time sikit laa untuk kongsi somethings here.. =)
masuk jerk UPM bg aku peluang untuk buat sendiri somethings yang aku memang minat since baby baby dlu.. iaitu berniage...
secare am nye kenape aku pilih berniage buku-buku nie adalah sebab nie salah satu cara kite nak berdakwah.. Rasulullah sendri dulu pun berniage.. tp aku start kecil kecilan dulu.. insya allah nanti lepas aku graduat aku nk bukak bisness besar-besaran sendri.. but lebih fokus kepada makanan laa kan.. he3

   


Rasulullah pernah bersabda,tuntutlah ilmu walau ke negeri china.. ok.. dari hadis nie pun da membuktikan bahawa kalau kita nak ilmu tuh tak semudah yang kite sangke.. mesti ade usaha.. kalau ilmu tuh free or datang sendiri,kite punye nilai menghargai tuh "kurennggg" sikit.. antara salah satu cara kita nak dapat ilmu tuh adalah dengan cara membaca.. orang kate membaca tuh kan jambatan ilmu.. he3... (teringat lak buat karangan mase darjah 6 dulu.. cam nie laa ayat ak )...



so,kirenye tak de laa menjadi satu masalah besar sangat bagi korang kan untuk keluarkan berape ringgit sangat untuk ilmu yang korang boleh gune sampai mati... contohnye macam buku solusi nie.. rase nyer buku nie da cukup mukup pemes sangat da.. orang tue or kanak-kanak prefer buku nie drpd bace buku komik yang entah ape2 tuh kan.. segala kemusykilan atau kepeningan lalat korang akan terjawab dalam solusi.. solusi nie macam kitab laa tp versi yang menarik hati dan jiwe rage pemuda pemudi di luar sana...


isu-isu yang terdapat dalam buku nie memang kene dengan zaman pasca globalisasi sekarang nie ok... buku nie memang mudah nak dapat.. tp dapat siap dengan DISKAUN 10 %  tuh... mane nak dapat??? sini laa tempat nyer.. korang boleh order dengan aku.. insyaallah segala jenis buku yang bercorak islamik korang boleh dapat...


disebabkan aku nie belaja kat UPM tahun pertame,so kenderaan aku nak gerak pi mane2 memang laa bas semate.. so,keutamaan yang teramat sangat diberi kepada mereka yang berada dekat UPM nie.. lagi2 mereke-mereke yang dok kolej serumpun,boleh straight to my bilik laa.. pilih sendiri buku.. 


nie laa buku pertama yang ak bace karya Fatimah syahra... memang superb best.. untuk permulaan korang boleh cube buku nie dulu.. nipis jerk buku die.. lepas beli buku nie,mesti nak beli buku Fatimah syahra yang lain pulak... ayat yang digunekan memang interesting.. paling penting,banyak ilmu yang korang boleh dapat terutama mereka yang bergelar kaum hawa...


buat kawan2 kat johor a.k.a kampung halaman aku,korang jangan laa bersedih plus meraung sebab ak bagi keistimewaan pade org area upm jerk.. korang pun ak tak lupekan.. korang boleh order.. nanti balik johor aku bg laa kat korang... tp lmbat sikit laa kan.. ha3.. just options.. kalau nk pi beli at kedai buku pun xde masalah... ok jerk...ayat kecewa giler

di samping jual buku2.. aku jugak ade laa jual habatus sauda dengan minyak zaitun.. hadis nabi muhammad SAW.. "kekallah  kamu dengan habatus sauda kerana padanya itu penawar bagi segala penyakit kecuali mati "
dalam hadis yang lain rasulullah bersabda, "makanlah  minyak zaitun serta berminyak dengannya kerana ia dapat merawat 70 penyakit,termasuk kusta"...
kuasa untuk menyumbahkan kita tuh cume satu jerk iaitu Allah Taala... tp kite kene usaha.. kerana orang beruasaha tetapi tidak berdoa itu orang yang sombong.. manakala orang yang berdoa tetapi tidak berusaha itu sesungguhnya orang yang malas.. 
ak cume promote ap yang patut.. sebb bnd nie pun untuk kebaikan kite semua jugak kan... semoga Allah merahmati segala uasah kite... aminn..=)

jika berminat,sila inbox saya di laman facebook...dira punye suke
diskaun 10 % yer.. he3.. (support laa kat ak sikit )



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...