diraa punyer bufday!!

Daisypath - Personal pictureDaisypath Happy Birthday tickers

Friday 23 September 2016

Unni Dira Berjalan Nak ke Konvocation

Haaa tengok tajuk pun dah menyakitkan hati memperkotak katikkan bahase ibunda dengan bahasa ayahda.. πŸ˜‘


Ok uols bulan sepolohh nanti tepat 23 October sesi pagi sebelum matahari terbit lagi couse aku akan bersuka ria dan berhooraa hooray untuk convo.. Kemain orang lain happy bertepuk nak convo ler katekan tapi kepala aku rasa semak pulak bila makin dekat hari yang bakal tiba tu.. 😣

Ok lah mungkin kalau aku termasuk dlm golongan dean list aku sedang bersekang mata jahit baju sendiri ni gune sewing machine jiran sebelah.. Tapi disebabkan aku cuma dapat cukup-cukup 3.4 jer aku tak tau lah nak sorok muka aku celah mana..

Entah rasa macam tak worth langsung aku nak pakai jubah sambil menari-nari happy padahal aku punye result sepoi-sepoi angin laut jer pun and sikit lagi nak ke longkang tepi jalan rumah cik puan bedah oh sungguh kelaut😷

Aku pun tak tahu lah nak describe macam mana tapi bila sebut pasal convo tu bagi aku macam satu simbol nak bagitahu betapa struggle and gile2 nya kau nak menghabiskan 4 tahun belajar dengan pelbagai kerenah manusia + kerenah kau sendiri.. okay dia jugak macam satu simbolik susah payah dan penat lelah kau barulah dapat achieve segulung ijazah πŸ’ͺ

So aku rasa semua ciri-ciri tu takde dalam diri aku.. aku dulu punye lah slumber jer malas belajar senang kate jarang stress.. kalau aku stress pun sebab orang lain stress so aku pun konon-konon stress jugak.. basic lah kan student tido lambat buat keje sampai 3-4 pagi.. dapat ke aku.. jangan harap 3-4 pagi... pkul 10 pun mate aku dah kuyu-kuyu mintak pejam.. aku lah org yang tido paling awal dulu.. time nak exam aku boleh layan movie kejap sambil main game macam tak hinggat parent jer perangai sangat tak senonoh.. 

And satu lagi yang aku tak suke pasal convo ni sebab sekarang kalau engkorang main scroll2 pesbuk tu nanti keluarlah gamba sarcastic yang perli graduan2 zaman sekarang.. almaklum lahh dengan keadaan ekonomi sekarang + jumlah graduan yang super duper banyak tapi peluang pekerjaan yang sangat limited buat ramai student yang end up dengan tanam anggur.. tak cukup dengan tu pikul pulak hutang ptptn.. 
Walaupun aku dapat jpa but still aku ade terguna sikit duit ptptn mse first year dlu lalalala... (kene bayar balik laa uolss) 

So sebab tu laa aku tak excited langsung nak convo.. eh hello bukan wajib pun kan πŸ˜‘

Tapi aku ni dikurniakan Allah kedua ibu bapa yang sangat comel caring dan baik hati.. hari2 mintak updte dari aku tentang tarikh convo almaklum lah senang nak book hotel ape kebende segalanye.. ni pun tengah plan nak bercuti kat mana (family aku sangat suka bercuti dan bersuka ria bersama family members walaupun kiteorg baru balik holiday kat sarwak) 

Motto and slogan yang digunakan mak aku adalah sambil menyelam nak gi convo aku sambil tu jugak mak aku nak minum air berholiday)

In fact ayah aku da suruh aku beli kasut untuk naik pentas nanti apabila beliau terpandang kasut yang aku pakai sekarang macam dah kene lenyek dengan lori pasir 23 kali (sangat buruk selagi tak lunyai selagi tu aku sarung)

Basically aku tahu kalau aku tak pergi aku bakal dikapak oleh parent aku sebab mereka super duper excited sekarang ni dengan pelbagai kata-kata manis nak pujuk aku tapi sekarang aku tgh otw nak buat twist pujuk parent xyah gi convo aku pulak.. harap menjadi plot twist kali ni.. hahaha.. 

Okbai

UnniDiraMokhtarudin

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...